M3 Grant 1/35 Tamiya
Stavebnica je z roku 1974 a kúpil som ju spolu so sadou leptov od Eduarda za -19,90-€.
Ani som sa nepozrel do krabice ako to vyzerá a rovno som to kúpil. Však je to Tamiya, tu nebude žiaden problém. Teraz však keď už sa v tom vŕtam tak mi je trochu do plaču. Som pohodlný modelár, čo chce model poskladať a nie brúsiť, rezať, dopasovávať, tmeliť atď. K tomu sa ale dostaneme. Pozrime sa však do krabičky.
Návod na obsluhu je veľmi jednoduchý, dobre zrozumiteľný. Je doplnený aj písomným návodom, ktorý je síce v angličtine a veľmi pomôže ako neurobiť chybu.
V krabičke sú len tri rámčeky. Tretí obsahuje kolieska a pojazdové vozíky.
Sada vodolepiek.
Stavebnica má štandardné gumené pásy, ktoré som nahradil funkčnými od BRONCO.
Ulakomil som sa na nízku cenu. Ako vidíte bude to nekonečná stereotypná práca. Mal som kúpiť kovové od Fruilmodel.
Lepty Eduard sú pre exteriér z roku 1997 z veľmi hrubého plechu presne pre model Tamiya.
Stavba
Maticu používam ako upevnenie držiaka modelu, ktorý mi pomáha pri farbení. A na záver na upevnenie celého modelu k podložke
Začistenie kolies a pojazdových vozíkov podvozka je klasický stereotyp pri stavbe modelu.
Obruče na kolesách boli z gumy, ktorá sa na reálných vozidlách poškodzovala. Poškodenie som imitoval nerovnomernými zárezmy po obvode.
Aj napriek tomu že je to Tamiya treba mať stále na pamäti že je z roku 1974 a všetko čo sa spája bude treba tmeliť a brúsiť.
Spoj veže tmeliť netreba, lebo v skutočnosti ho tvoril na hrubo obrúsený zvar. za to povrch veže má príliš hladký povrch v porovnaní so skutočnou predlohou, tak že tu bude treba popracovať.
Pri lepení ultra riedkym lepidlom Tamiya si treba dávať pozor. Jeho kapilárne vlastnosti popierajú fyzikálne zákony a stačí chvíľka neopatrnosti a na pôvodne krásnych detailoch je okamžite daktyloskopický obtlačok vášho palca :), ktorý sa bude pracne opravovať.
Na tmelenie používam biely tmel od Tamiya. 3-4 hodiny do vyschnutia a dá sa brúsiť.
Na vytvorenie hrubého povrchu veže po odlievaní som použil ručnú vŕtačku made in Lidl a malú guľatú frézku. Otáčky nastaviť na minimum 5000 ot./min a bez akéhokoľvek tlaku prejsť krížom krážom po celom povrchu.
Na vytvorenie hrubého povrchu veže po odlievaní som použil ručnú vŕtačku made in Lidl a malú guľatú frézku. Otáčky nastaviť na minimum 5000 ot./min a bez akéhokoľvek tlaku prejsť krížom krážom po celom povrchu.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára